Forældrerepræsentation

Forældrerådet

Forældrerådet arbejder tæt på fritidscenterets dagligdag. Her diskuteres og defineres de værdier, der ligger til grund for de konkrete aktiviteter, som børnene/de unge og det pædagogiske personale er sammen om. Forældrerådet er med til at understøtte og videreudvikle fritidscenterets særkende. Forældrerådet fungerer som en sparringspartner for forældrebestyrelsen, hvilket betyder, at forældrerådet er med til at klæde bestyrelsen på til at træffe de bedst mulige beslutninger for alle klyngens institutioner.

Forældrebestyrelsen

Forældrebestyrelsen repræsenterer alle forældre, børn og medarbejdere i klyngen. Forældrebestyrelsen er med til at skabe de overordnede rammer for en god hverdag for børnene/de unge i klyngen. I forældrebestyrelsen fastsættes klyngens pædagogiske principper, principper for samarbejdet mellem hjem og klub og principper for anvendelsen af budgettet. Forældrebestyrelsen, er automatisk medlemmer af forældrerådet.

Forældrerådet og -bestyrelsen arbejder sammen om at skabe de bedste rammer for børnene/de unge i alle klyngens fritidscentre.

Bliv forældrerepræsentant

I forældrerådet og bestyrelsen kan du få indflydelse på dit barns hverdag. Sammen med andre forældre, det pædagogiske personale og ledelsen kan du være med til at skabe rammerne for det gode børne/unge liv i dit barns fritidscenter.

Alle forældre kan stille op til forældrerådet og -bestyrelsen. Det eneste der skal til er, at du har lyst til at engagere dig og bidrage med et forældreperspektiv i drøftelser om fx:

• Hvordan det gode samarbejde mellem hjem og klub skal se ud i jeres fritidscenter eller klynge

• Hvilke principper der skal gælde for det pædagogiske arbejde i fritidscenteret eller klyngen

• Hvordan I skal bruge de penge, fritidscenteret eller klyngen selv kan råde over, når de obligatoriske udgifter er betalt

Stil op som kandidat

Hvert andet år er der valg til forældrerådet. Valget afholdes i perioden fra oktober til december. Næste valg afholdes i 2023.