Fritidsklubberne

Velkommen til Fritidsklubberne!

Fritidsklubben ligger i tre forskellige huse: 4. og 5. klasserne hører hjemme på Brydes Allé og 6-7.klasse i Mini Joker i Sundby Idrætspark.

Fritidsklubben er et frivilligt tilbud, hvor børnene har medbestemmelse i hvad der skal ske af aktiviteter. De aktiviteter vi fx kan tilbyde, er bl.a. musikproduktion, band, sang- og stemmetræning, dans, rollespil, syning, krea, PC-rum, bagning og eftermiddags hygge (lille mellemmåltid) hvor børnene udfordrer deres køkkenkundskaber i klubcaféen.

Alle ugens aktiviteter bliver annonceret enten dag for dag ellerugevis på tavler ved indgangen til klubben. Ugekalenderen med aktiviteter kommer også på AULA og det er en oplagt mulighed for jer (forældre) til at orientere jer i ugens program sammen med jeres barn.

Vores ture ud af huset afhænger af årstiden og der er en direkte dialog og medbestemmelse fra børnenes side, om ønsker og valg af ture. Eksempler på ture fra sidste år er: rollespil i skoven, mad over bål, shelter overnatning, plukke jordbær, svømmehal, på jagt efter Pokemons, biograf, skøjtehal, børnemusik festivalen Vilde Vulkaner, tivoli, turneringer (fodbold, nerf).

Fritidsklublivet er en friere rammesætning, hvor børn lærer at begå sig i sociale fællesskaber og derved styrker og videreudvikler de deres sociale kompetencer.

Lukkedage 2024

• 22/3 (uddannelsesdag i Klynge A Amager)
  • 25 - 27/3 (lukket de 3 dage før påske)
  • 1/5 (lukket 1. maj)
  • 10/5 (lukket dagen efter kr. himmelfart)
  • 5/6 (lukket på Grundlovsdag)
  • 23 – 31/12 (juleferie)

Traditioner og mærkedage

I Fritids- og Junorklubben har vi mange traditioner og mærkedage, herunder kan du læse en kort beskrivelse af nogle af dem.

Fastelavn; her slår vi katten af tønden, i flotte udklædninger.

Sommerfest; Hvert år omkring sommerferie holder vi et arrangement for vores medlemmer og familie, her har vi masser af aktivitetsboder, optræden og så tænder vi op for grillen.

Sommerafslutning; Sidste skoledag inden sommerferie, det skal fejres!

Vilde Vulkaner: Første ugen i sommerferien smutter vi til Vilde Vulkaner musikfestival i 3 dage. Dette har vi gjort i så længe vi kan mindes og det er en succes hvert år.

Halloween; Én af vores yndlingsdage i fritidsklubben er Halloween! Udklædning, uhyggelig oppyntning, dans, lege, boder, lækkerier. Selvfølgelig holder vi fest, kom og fejre denne dag med os!

Juleafslutning; Vi byder  juleferien velkommen med en juleafslutning, hvor vi spiser risengrød og spiller bingobanko.

Computer & mediepolitik FK Midt_0.pdf

Shape Created with Sketch.

Selvbestemmelsesteorien.pdf

Shape Created with Sketch.