Idrætscontaineren

Idrætscontaineren er et gratis aktivitetstilbud i Remiseparken, Urbanplanen. Her tilbyder vi fritidsaktiviteter til børn og unge, i vores matrikelløse klubtilbud. Tilbuddet er for alle børn og unge og kræver ikke klubmedlemskab.  Det er pædagoger og foreninger der står for aktiviteterne.

Vi har pædagoger til rådighed alle hverdage*:

Mandag 14.00 - 17.00 16:00 - 16:30: Løbehjul med MILLS
17:00 - 18:00: Calisthenics med TEAM VICI
+8 år
+10 år
Tirsdag 14.00 - 17.00 15:00 - 17:00 Big Heart Skateboarding +10 år
Onsdag 14.00 - 17.00 16:00 - 17:00 Boldspil med STREETPROJEKTAMAGER +10 år
Torsdag 14.00 - 17.00 15:00 - 17:00 Big Heart Skateboarding
16:00 - 17:00 Streetfutsal med STREETPROJEKTAMAGER og KØBENHAVN FUTSAL
+10 år

Fredag 14.00 - 17.00 15:00 - 16:30 Bordtennis med Idrætscontainer pædagogerne +8 år

* med forbehold for ændringer

Foreninger og aktører der tilbyder aktiviteter i Remiseparken:

Idrætsprojektet; tilbyder at uddanner unge i målgruppen 13-15år, til legeinstruktører. Der er en ”container” medarbejdere tilknyttet uddannelsen og understøtter forløbet sammen med idrætsprojektets undervisere. Ideen med projektet er at give de unge en uddannelse samt redskaber til, at de på sigt kan aftale med ”containeren” at være frivillig i nogle af de aktiviteter som tilbydes.

Fremad Amager; står til rådighed med en fodboldtræner fast om tirsdagen i tidsrummet 15-17.

Mills; tilbyder løbehjulsskole, til foråret (hvis restriktionerne tillader det).

Skaterskolen (Big Heart Skateboarding); som i efteråret tilbød gratis skateboard undervisning, to gangen om ugen. Skolen stillede op med instruktører samt en masse skateboards som de unge kunne låne.  Målgruppe: 8-17år som.

GAME; tilbyder snart aktiviteten, street basket.

Dansk skolecykling; tilbyder snart aktiviteten, Dirt Jump Bick og cykelmekanik.

_____________________________________________________________________________________

Mere om Containeren

Formålet med containeren er at støtte børn og unges sociale og personlige kompetencer.

Idrætscontaineren er placeret i Remiseparken og er et fællesskabende sted for børn og unge, hvor vi tilbyder forskellige fritidsaktiviteter.

Idrætscontaineren skal ses som en del af områdets tryghedsskabende indsatser. Her kan børn og unge (i og udenfor områdets etablerede fritidstilbud) komme forbi og deltage i aktiviteter. Idrætscontaineren  et matrikelløst klubtilbud og skal ses som et supplement til de øvrige klubtilbud i området.

Ansvarlig for Containeren: Pædagogisk leder i Fritidscenter Amager Midt, Mette Feldballe