Fritidscenter Amager Midt

Velkommen til Fritidscenter Amager Midt!

I Fritidscenter Amager Midt er vores klare mål, at understøtte børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet. Vi er et samlet tilbud der rummer aldersgruppen 10-18 år fordelt på fritidsklub, juniorklub og ungdomsklub på 5 forskellige matrikler:

• Brydes Allé Fritidsklub: 4.- & 5. klasse
  • Juniorklubben Mini Joker:  6.- & 7. klasse
  • UngeVærket Joker: 13 - 18 år
  • Underværket Garagen: 13 - 18 år
  • Præstevænget aktivitetshus - Et hus hvor vi laver aktiviteter på tværs af årgangene og husene.
  • Idrætscontaineren - et gratis aktivitetstilbud i Remiseparken, Urbanplanen. Her tilbydes fritidsaktiviteter til børn og unge, i vores matrikelløse klubtilbud. Idrætscontaineren er et tilbud for alle børn og unge og kræver ikke et klubmedlemskab. Det er pædagoger og foreninger der står for aktiviteterne.

Vi har et godt samarbejde i de forskellige overgange og dit barn bliver en naturlig del af det gode klubliv i nærområdet fra start til slut.

Fritidscenteret har 30 dygtigte medarbejdere, 1 pædagogisk leder, 2 pædagoger med ledelsesfunktion for fritidsklubben og ungdomsklubben og en teamkoordinator per matrikel. De fleste medarbejdere er primært tilknyttet én matrikel men for at sikre en tryg overgang for børnene er nogle medarbejdere tilknyttet flere matrikler.